در بسیاری از کسبوکارها طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه که اهدافی تجاری و بازرگانی را در حوزه بینالمللی برای خود ترسیم کردهاند و یا تعدادی از کاربران و متقاضیان کسبوکار آنها غیرفارسی زبانان هستند، بسیار لازم و ضروری است.
با طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه شما بهراحتی خواهید توانست با مشتریان خارج از مرزها تعامل داشته و وارد معامله و خریدوفروش با آنها شوید.
جالب است بدانید در سیستمهای جدید تبلیغاتی بخصوص تبلیغات در موتورهای جست و جو که معروفترین آنها موتور جستوجوی گوگل است، شما این امکان را خواهید داشت تا مکان جغرافیایی مناطقی که دوست دارید و تمایل دارید تبلیغ شما برای آنها به نمایش دربیاید را مشخص کنید و اصطلاحاً تارگتینگ نمایید (تعیین هدف) بدینصورت که مثلاً فقط کشورهای حوزه شرق اروپا تبلیغات و آگاهی شمارا مشاهده کنند. قاعدتاً افراد آن کشورها انتظار دارند پس از دیدن تبلیغاتتان و وارد شدن به سایتتان با زبانی مشابه زبان خود مواجه شده تا راحتتر بتوانند با نوع و نحوه خدمات و کالاهای شما آشنا شوند. درنتیجه اگر در طراحی سایت خود ویژگی دو زبانه چند زبانه بودن را لحاظ نکرده باشید در این حوزهها امکان رقابت و عرضه کالا و خدمات خود را نخواهید داشت و بهنوعی محدودیتی در کسبوکار خود ایجاد نمودهاید.
طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه موضوعی تخصصی و احتیاج بهدقت و توجه ویژهای دارد. زیرا انجام تنظیمات ضروری آن برای مدیریت و کنترل آن و در دسترس بودن اطلاعات و محتواهای گردآوریشده در هر زبان و همچنین همگامسازی نوشتهها در زبانهای گوناگون نیاز به نیروهای متخصص و کارشناس دارد و این موضوع باعث یکپارچه شدن سایت در قسمتهای مختلف میشود.
بهترین حالت در طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه ایجاد فضایی یکپارچه برای کنترل تمامی زبانهای سایت است و اگر این کار با تخصص لازم و بهدرستی به انجام نرسد، امکان دارد سایتهایی ایجاد شوند که کاملاً مجزا از همدیگر بوده و باید بهصورت جدا از هم مدیریت، کنترل و بهروزرسانی شوند.
در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه ، رعایت اصول سئو و طراحی سایت بر اساس استانداردهای بهینه سازی شده نقش کلیدی در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل ایجاد میکند و باعث میشود خدمات بینالمللی در مرض عموم مردم با زبانهای مختلف قرار گیرد
درباره این سایت